HTML

TársasháziPolgár

Blogom a társasházi kérdésekkel és a közös képviselet ellátásának szakszerűségével foglalkozik, mert minden Társasházban Polgárok élnek. Részletek pontos megismerése és ismertetése érdekében keressük egymást bizalommal. Fontosnak tartom az önrendelkezés szabadságát, a megoldás keresést, a konszenzust. Nem hiszek a vitákban, de hiszek az egymás meghallgatásán alapuló, kölcsönös tisztelettel folytatott párbeszédben. Hiszek abban, hogy a társasház egy jó hely, a közössége pedig lehet összetartó és feladatmegoldó. Társasházi Polgár - közös képviselet: egyszerűen... jól!

Friss topikok

Feedek

Társasházkezelés – éves beszámoló, újra tervezés!

2015.04.16. 15:05 ThSzaki

Az év első félévében a közgyűlések időszakát éljük, ahol a társasházi közösség megvitatja a tényeket, és egy évre megtervezi azt a jövőt, amit megvizsgált, valamint az elfogadott tények ismeretében elérhetőnek érez, megteremti a bevételek és a kiadások egyensúlyát.

Mi történik akkor, ha túltervezést tapasztalunk?

Vannak olyan esetek, amikor a társasház számláján jelentős többlet található, amit a közös képviselő, intéző bizottság eredményként értékel, és a gazdálkodás eredményességével is alátámaszt. Az esetek egy része, valóban magyarázható a gazdálkodás sikerességével, viszont azt nem szabad elfelejteni, hogy a társasház non-profit szervezet, tehát eredményt nem kell elérnie, többletet (bevétel > kötelezettség = többlet) nem kell kimutatnia. Ezért a legtöbb esetben meg kell vizsgálni, hogy az elért többlet miből keletkezett. Ha ez a befizetési többlet a tulajdonosok részéről magasabb közös költség fizetéssel járt, mint valós költségek szétosztott összege, akkor most, a beszámoló közgyűlésen van a tulajdonosoknak lehetősége arra, hogy a többlet befizetések, tehát nagy mértékű, esetleg eltúlzott közös költség befizetés a következő évre ne történjen meg. Tehát a költségeket fedező közös költség kerüljön megállapításra, és a társasházi közgyűlés által történő elfogadásra. A számvizsgáló bizottságnak is szerepe van, hogy a közös képviselő által összeállított beszámoló véleményezése során felhívja a készítő figyelmét a realitásoktól eltérő tervezésre.

Természetesen a célbefizetések elkerülése érdekében szükség van arra, hogy a társasháznak legyen tartaléka váratlan helyzetekre. Az ilyen helyzetek pénzügyi tervezéssel kezelhetőek. A  karbantartási, javítási és felújítási sorokon lehet a műszaki paraméterek figyelembe vételével, a tartalék kiadási összegeket tervezni, valamint felújítási alap képzésével is lehet a nem várt kiadásokra készülni. Javasoljuk a leírtak átgondolását, így a gazdálkodás is átláthatóbbá válik, valamint a tulajdonosok közös költség fizetése is jobban igazodik a valós költségekhez.

A reális tervezés a közös képviselő és a társasházi tulajdonosok, társasházi polgárok számára is kifizetődőbb. A pénzügyi tervezés a társasházkezelés fontos része, szánjunk rá időt, és a közgyűlésen mondjuk el észrevételeinket, mivel minden vélemény számít. A vélemény nyilvánítás szabadságával élve, vegyünk részt a társasház munkájában, mivel a közgyűlés a demokrácia kicsiny, de nagyon fontos műhelye.

Kövesse híreinket figyelemmel a Google+ (+1) vagy a Facebook (Like)  használatával.

Kapcsolatfelvétel érdekében kérem kattintson ide.

Kérdések esetén állunk rendelkezésére.

Szólj hozzá!

Címkék: társasházkezelés közös képviselő társasházkezelő társasházi közös képviselő közös képviselet társasházi közös képviselet

A bejegyzés trackback címe:

https://tarsashazipolgar.blog.hu/api/trackback/id/tr457373430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása